2010. március 29., hétfő

Én, a tűpárna - első felvonás

Most értem haza az első oltássorozatról. Az ÁNTSZ Váci úti oltóközpontjába mentem. Gondoltam, ez mégis olcsóbb lesz, mint a nagy magán oltóközpontok. Végül is az, de nem sokkal és így is meghűlt bennem a vér az áraktól.

Szerencsére nem volt senki rajtam kívül. A doki nagyon rendes volt, és a két nő is, akik még ott voltak. Szépen megbeszéltük, hogy mit és hogyan, miből mennyit, stb.
Első körben megvolt a Hepatitis A, a veszettség 1, valamint a tetanusz, gyermekbénulás, diftéria kombó. Tényleg úgy nézek ki, mint valami tűpárna. Jobb kézbe kettő, balba egy. Kérdezték, hogy mi a programom a következő két napra, mert ha van valami fontos, akkor a tetanuszt elhalaszthatjuk, mert attól nagy valószínűséggel belázasodok és a karom sem lesz éppen a legjobban. Most még minden OK, de azért beszereztem némi lázcsillapítót.

Első körben 24 000 Ft-t fizettem. És a maradék két alkalom is 12 – 12 ezer lesz. Kissé lefagytam, mikor meghallottam. Én maximum 30 ezerre számítottam. Mondjuk ebből a veszettség oltás a legdrágább, az darabonként 7800 körül van, és három kell belőle. Mondták, hogy ha városban tartózkodom, akkor nem lenne szükséges igazán. Persze egy év alatt azért tervezem, hogy nem csak városban leszek, meg hát ki tudja. De ha az ember csak pár hétre megy Indiába, akkor ezt el lehet hanyagolni. Kaptam szép reklámszóróanyagot, hogy hol vegyek majd szúnyogriasztó kütyüket. Gondolom, az sem lesz olcsó. Szerencsére Dél-India annyira nem veszélyes malária szempontból.

Plusz extra turpisság, hogy mivel 85-ben születtem, nem lehet tudni, hogy megkaptam-e a Hepatitis B oltást általános iskolában. Mert elvileg igen, de mivel év vesztes vagyok, lehet, hogy mégse. Őszintén szólva fogalmam sincs, mivel megboldogult ifjú koromban kb. minden héten voltam orvosnál, és annyi tűt láttam már minden irányból közelíteni, hogy tőlem akár lehetett ott Hep B oltás is, meg nem is. Anyukámat ráállítottam az ügyre, hogy derítse ki a háziorvosnál. Ahogy ismerem az orvost, nem fogja tudni… Pedig nem szeretnék még egy oltást, ha nem muszáj. Ráadásul még 4 ezer forintért.

Következő szurkálás egy hét múlva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése